Wednesday, February 22, 2017

öylesine



hayat herkese aynı gülmüyor. imtihan herkese aynı tartıda sunulmuyor. hayat acımasız diyenler aslında acımasız olanın insanlar olduğunu bilmiyor. vicdan her insanda yok anladım. kimseye vicdansız demiyorum ama bazılarımızın dini imanı vicdanı kendisi kendisine nasıl uygun görüyorsa. hatta öyle ki, kendisinin inandığı bir konuyu bir mevzuyu başkasının inanmaması o kişiyi dinsiz imansız diye niteleyecek kadar kendine uygun görüyor. şunu nasıl olurda gözardı edebiliyor o insan, Allah, kendisine inanmayan hatta küfür eden insanlık yoksunu insanlara bile rızık, hatta ve hatta son nefesine kadar bir şans tanıyabiliyorken, bazı kullar bazı kullarını bu dünyada çoktaan cehenneme gönderdi bile. bu konular çok hassas. yine de en doğrusunu Allah bilir. birşeyleri anlatabilmek hakkında inanın artık neresindeyim bilemiyorum. bir zaman mecnunu anladığımı düşünmüştüm. aslında neyi anladım biliyor musunuz. kimselerin kimseleri anlamadığını anladım. her kim bu dünyada kendi yaşamında neyi deneyimliyorsa kendi anlayabildiği kadar. misal içinizde bir yerlerde biryerler yanıp tutuşuyorken sesinizi çıkaramamak, çıkardığınız sesleri de kimselerin anlamaması, anlıyorum diyenlerin boşver diyerek noktalaması anlamanın ne boyutlarda olduğuna işaret ediyor. bazı şeylere razı olmak zor iş. gönlün tamam demesi önemliyken, gönlü aksi yönde razı etmek çok zor iş. susmak zor iş. konuşmak zor iş. aşıkların bu dünyada şikayet makamı yokmuş derler. ben aşıkmıyım bilmiyorum. aşk nedir onu da bilmiyorum. birazcık haberim var sadece. kavuşursan meşk kavuşamazsan aşk derlermiş tüm bildiğim bu. kavuşamayanın derdini kim nasıl anlasın. kime şikayet etsin. hangi mahkeme ne karar versin. bazıları burada boşver diyor işte. ne demek istediğimi birazcık anlatabildim mi acaba. 

gönül tamam dediği önemlidir. gönlün tamam demiyorsa gülme, bakma, söz verme. gönül öyle birşey ki her kişide bulunmuyor. o yüzden oynama, oynatma. bir kişinin bir kişiye gönlünde açtığı yeri hiçbir metrekare daire ev, hiçbir araba, hiçbir para ile hesaplayamazsın. kaldı ki binlerce metrekarelik eve belki dünyalara sığamazsın da bir gönüle sığmak bir gönüle sığınmak kendini öyle güvenli ve huzurlu hissettirirki bunun adına da güven denir ve düşünmezsin düşebileceğini. bazıları kendini garantiye almaya çok meraklı. derler ki "kuracağın yapı, neyin üzerine kuruyorsan o o kadar sağlam olur" çoğu yapı maddiyata göre artık. metelik efe'liği geçti. bir zaman bir kız vardı çok popüler olmuştu videosuyla, fakirler ölsün vs. vs. o kız belki yapaydı ama inanın çoğumuzdan daha samimiydi...

allah'ım
beni şikayet etmekten,
başkasının dinine imanına laf etmekten, kimsenin gönlüyle oynamaktan,
kimselerin mutluluğuyla oynamaktan,
doğruları ve yanlışları kendi çıkarlarıma göre yorumlamaktan,
seni seveni ve seninle sevineni üzmekten,
boş konuşmaktan,
çok konuşmaktan,
uzak eyle.

herşeyin en doğrusunu bilensin
en layıkını verensin.

utandırma.
küstürme.
razı olmaya derman.
yoluna kul eyle.

amin.

irfan.

No comments: